poniedziałek, 13 lutego 2012

A jaki był Wasz pierwszy raz? ;)

Drugi wpis czas zacząć ;)

Pamiętacie swoją pierwszą sesję zdjęciową z modelką?
Ja pamiętam każdą jaką wykonałem a pierwsza wcale w niczym nie ustępuje kolejnym.
Właściwie te dwa zdjęcia, które Wam poniżej przedstawiam nie są z mojej pierwszej sesji z modelką. Pierwszą sesję wykonałem jeszcze Zenitem 122 głównie z obiektywem 135 mm na filmie Foma PAN 100 ( dla niewtajemniczonych jest to czarno-biały negatyw ;) ) lecz była to również grupowa sesja więc i nie bardzo "indywidualna". Niestety na chwilę obecną nie mam dostępu do tych zdjęć ale jak tylko je dostanę w swoje ręce postaram się Wam przedstawić te moje niemal wiekowe perełki.

Dzisiejszej nocy prezentuję Wam moja pierwszą poważniejszą sesję zdjęciową wykonaną lustrzanką cyfrową. To chyba jedyny powód dla którego tą sesję nazywam często moją pierwszą ale cały czas uważam za bardzo udaną. Może niepotrzebnie gdyż nie jestem obiektywny ale gdybym nawet nie był zadowolony z efektów to i tak nie wypadało by mi pisać inaczej.

Na sesję tą zaprosiłem Mariolę jako modelkę a Monika, moja dawna znajoma, pomagała mi wykonując makijaż i oferując również pomoc jako oświetleniowiec, machając złotą blendą przed nosem naszej modelki ;)


Mieszkając całe życie przy torach kolejowych wlsciwie nie miałem większego problemu z tym, gdzie wykonać sesję plenerową. Zresztą, często sam jeździłem w odleglejsze rejony gdzie tory nie miały ani początku ani końca więc w to samo miejsce zabrałem moje dwie towarzyszki. Wcześniej jednak Monika wykonała make-up w moim studio gdzie miałem okazję po raz pierwszy zaobserwować jak pracuje. Z efektów byłem bardzo zadowolony, może z dwóch powodów:
1. Jako początkujący fotograf nie miałem za wielkich oczekiwań ( i chyba nadal nie mam)
2. Nie trzeba było wg mnie za bardzo poprawiać natury, Mariola po prostu świetnie i tak wygląda. :)

Kiedy dotarliśmy na miejsce wszystko się potoczyło niezwykle płynnie, i jak na nasze amatorskie umiejętności, profesjonalnie. Jest to jedna z niewielu moich tematycznych sesji i poza modelką umieściłem w tle wspomniane wcześniej tory kolejowe. Dwa razy uraczyły nas nawet swoją krótką obecnością pociągi co również nie omieszkałem wykorzystać.


Teraz troszkę informacji technicznych

Canon 30D + Canon 70-200 + blenda Lasolite 5 w 1 głównie z płaszczyzną złotą

W razie jakichkolwiek pytań, służę pomocą ;)

Brak komentarzy: